Výlet do Chyše

Podle kalendáře máme ještě zimu, ale meteorologická předpověď slibuje slunečné počasí a teploty kolem 200C. Ideální den pro výlet.

Výlet začínáme v Praze na Smíchovském nádraží, odkud jedeme vlakem do Plzně, kde přestupujeme na vlak, který nás veze do obce Žihle. Z Žihle se již vydáváme po svých směrem Chyše. Jdeme jak po značených turistických cestách, tak i po neznačených turistických cestách.

Cestou procházíme skalním městem, které se nachází několik málo kilometrů od železniční stanice Žihle. Mezi nejvýznamnější skalní útvary tohoto skalního městečka patří Dědek, Bába a Viklan.

Příjemnou cestou přicházíme k Černému rybníku, kde je jistě v létě dobré koupání. Nám sluníčko sice svítí a teplo je také, ale na koupání to zdaleka není. Pokračujeme tedy dále. Zvažujeme, zda naší cestu vést přes Rabštejn nad Střelou, ale nakonec jej vynecháváme, a jdeme směrem obec Luby, odkud se chceme svézt autobusem do města Chyše.

Autobus, který nám jede z obce Luby do Chyše, s dostatečnou rezervou stíháme, až si říkáme, že jsme měli náš výlet bez obav vést přes Rabštejn nad Střelou (tak příště).

Autobus nám zastavuje na náměstí v Chyši, odkud jdeme již směrem Zámecký pivovar Chyše. Velký milovník zlatavého moku naší skupiny je již v pivovaru a já ještě chvíli obdivuji zámek Chyše. Bohužel otevřený není. Sezóna začíná v dubnu. Po vyfocení zámku jdu též do pivovaru a těším se na pivko a nějaké dobré jídlo.

Po dobrém jídle a napojení se pivem, které bylo jak jinak než vyrobeno v pivovaru Chyše se vydáváme na vlak, kterým jedeme do Rakovníka a z Rakovníka jedeme autobusem do Prahy na Zličín, kam přijíždíme večer kolem půl deváté.