Po stopách kocoura Mikeše

19. 9. 2015

Rána, kdy venku krásně svítí sluníčko, máme rádi. Táhne nás to vždycky ven na výlet. O výletu máme tentokrát dopředu rozhodnuto. Je 19. září a koná se již 12. ročník turistického pochodu Po stopách kocoura Mikeše.

Když jsem ještě neměla Honzíka, šla jsem pochod též, ale trasu Bobešovu. S Honzíkem v kočárku půjdu Mikešovu cestu.

Pochod startuje z Mnichovic. Do Mnichovic se přesouváme z Prahy hl. n. vlakem. Spojení je dobré. Takřka během chvíle jsme v Mnichovicích.

Z nádraží v Mnichovicích jdeme k Informačnímu centru v Mnichovicích, kde je start. Na startu po zaplacení startovného dostávám popis trasy a mapku pochodu. Na startu dostávám na posilněnou od Mařenky Kudláčkové a kocoura Mikeše domácí buchtu.

Od startu jdeme přes náměstí kolem obchodního domu Mnichovka k mostu přes potok. Za mostem stoupáme dlážděnou ulicí k železničnímu přejezdu. V hostinci u nádraží dostáváme razítko a občerstvení v podobě nápoje. Po občerstvení se vydáváme dále. Pokračujeme přes železniční přejezd a jdeme bez odbočení mezi domky, až vyjdeme na volné prostranství mezi louky. Cesta nás zavádí do Mirošovic. Zde přejdeme po mostě přes dálnici. V Mirošovicích se posléze napojujeme na žlutou turistickou značku, která nás vede až do Hrusic. Hrusice jsou rodiště Josefa Lady. V parčíku, který se nachází před kostelem sv. Václava, se nachází busta Josefa Lady.

V Hrusicích naším hlavním cílem je Ladův památník. U Ladova památníku dáváme odpočinek. Po odpočinku se vydáváme zpět na náměstí a odtud jdeme směrem na Mnichovice. Opatrně přecházíme křižovatku s ondřejovskou silnicí k tabuli Stará cihelna a od tabule se dáváme polní cestou vzhůru k lesu a chatám. Zde se napojujeme opět na žlutou turistickou značku a vydáváme se po ní. Dostáváme se do údolí Myšlíského potoka. Potok přecházíme a na cestě za potokem opouštíme žlutou turistickou značku a jdeme proti proudu Myšlíského potoka. Procházíme kolem chatové osady Jidaška, a pak lesem přes potok a mezi novými domy přicházíme k silnici po které se vydáváme k Mnichovicím. Jdeme kolem Šibeničního vrchu. Na Šibeničním vrchu dáváme též chvilkový odpočinek. Po odpočinku pokračujeme až k rozcestí U Křížku a odtud jdeme polní cestou podél zahrad a za kostelem již přicházíme na mnichovské náměstí, kde dostáváme občerstvení v podobě párku s rohlíkem a nápoje. Po občerstvení již jdeme do cíle, který je u informačního centra. Celkem měla trasa 9 km. V cíli dostáváme cílové razítko a pamětní list. V informačním centru si kupuji malou upomínku na pochod.

Výlet se nám líbil. Počasí přálo. Trochu hůře se jelo s kočárkem k údolí Myšlíského potoka. Zde byl hodně prudký kopec dolů. Naštěstí mi ale hodní účastníci pochodu s kočárkem pomohli. Honzíka jsem vzala na chvíli i do náruče, což se mu velice líbilo. Další horší úsek byl od osady Jidaška, kde pak bylo stoupání. Zde mi též účastníci pomohli. Účastníkům jinak touto cestou moc a moc děkuji!

Až na tyto dva úseky problém s kočárkem nebyl. Pokud byste se také na tento pochod vydali s kočárkem, pak to chce určitě kočárek do terénu.

Náhledy fotografií ze složky Honzíkovo cesty