Karlštejnská tlapička

30. 4. 2016

Pochod, který má název Karlštejnská tlapička, jehož pořadatelem je KČT odbor Trilobit Barrandov, má start na železniční stanici Karlštejn.

Na železniční stanici Karlštejn jsme se vydali vlakem z Prahy hl. n. . Cesta nebyla dlouhá a rychle utekla. Honzíkovi se líbila. Koukal z okénka vlaku a rozdával na všechny úsměvy. J

Na nádraží jsme se hned vydali ke startu pochodu. Na startu pochodu bylo třeba vyplnit registraci a zaplatit startovné.

Po zaplacení startovného jsem obdržela trasu pochodu. Jakmile jsem měla v ruce popis trasy, již nebránilo nic tomu, abych se nevydala s mým živým batohem alias Honzíkem na pochod.

Od železniční stanice Karlštejn jsme se vydali po cyklotrase 8219 směr obec Krupná.

Obec Krupná leží jihozápadním směrem od obce Karlštejn. Z obce je pěkný pohled na hrad Karlštejn. V obci Krupná stojí za povšimnutí kaplička.

Z obce Krupná dále pokračujeme po cyklostezce 8219 směrem obec Korno.

Obec Korno se nachází 7 km jihovýchodně od Berouna. V obci se nachází novorománská kaple z 19. století.

V obci Korno u Korenského rybníka se nachází kontrola. U kontroly dostáváme kromě razítka občerstvení (bábovka, chleba s pomazánkou a čaj).  Neodolala jsem bábovce a čaji. Jinak i chléb s pomazánkou vypadal velmi lákavě. No byla velmi příjemná kontrola. Díky!

Od kontroly se vydáváme ještě kousek po cyklotrase 8219. Po chvíli se napojujeme na modrou turistickou značku, po které jdeme ke kapličce a k rozcestníku Korno. U rozcestníku a vlastně před kapličkou se vydáváme vpravo po asfaltové cestě.  Po nějaké době asfaltová cesta končí a dále jdeme po polní cestě.  Podejdeme dráty vysokého napětí a za nimi pokračujeme vlevo po polní cestě okolo kopce Střevíc (385 m. n. m.), který máme po pravé ruce. Cesta nás zavede do obce Krupná, kde přejde na asfaltovou cestu, po které dorazíme k hlavní ulici. Na hlavní ulici odbočujeme vlevo a jdeme již po cyklotrase 8219 až do cíle pochodu tj. Penzionu Karlštejn, který se nachází naproti železniční stanici.

V cíli pochodu dostáváme razítko, diplom a Honzík jako nejmladší účastník pochodu dostává tričko. Já si ještě kupuji sběratelskou samolepku pochodu.

Vzhledem k tomu, že nikam nepospícháme. Dáváme ještě občerstvení.  Po občerstvení se vydáváme na nádraží a vlakem jedeme zpět do Prahy. Honzík opět ve vlaku rozdává na všechny úsměvy a na chvíli usíná.

V Praze na hl. n. náš výlet končí a těšíme se na nějaký příští.

Ušli jsme jinak 8 km a počasí nám po celou dobu přálo. J Honzíka jsem nesla v nosítku Kibi.

Mapa pochodu

zdroj: www.mapy.cz

Náhledy fotografií ze složky Honzíkovo cesty